Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poznámka k bezpečnosti na českých fotbalových stadionech

V poslední době se v souvislosti s výtržnostmi fotbalových fanoušků na Slovanu Bratislava a v Plzni opět rozproudila debata nad možnostmi  eliminace těchto jevů. Ačkoli se necítím být v této oblasti odborníkem, dovolím si přispět jednou příhodou z mého života.

Psalo se jaro 2004 a Praha zase jednou hostila mistrovství světa v hokeji. Jako mnoho jiných firem, dostala i ta naše od svých dodavatelů lístky na několik utkání, včetně finále. Jelikož však se naši odporoučeli ze scény už ve čtvrtfinále, nejevil u nás o tyto lístky nikdo valný zájem.  Tak jsem na to finále holt šel já.

Shodou okolností to byla doba mých golfových začátků. Den před finále jsem si byl koupit svoji první hůl. Sedmičku železo. Asi jsem si nevybral správný obchod, protěže ji neměli a tak jsem, jak jsem byl natěšený, zakoupil alespoň své první dva golfové míče.

Ale zpět k hokeji. Zhruba půl hodiny před začátkem utkání jsem dorazil k tehdy fungl nové Sazka aréně. Před vchodem se tísnil mnohatisícový dav fanoušků, pokoušejících se probít na svá místa. V cestě totiž stála mohutná bezpečnostní kontrola. Její úroveň byla srovnatelná s tou na letištích. Každý musel odložit bundu či kabát, který byl spolu se vším kovovým z kapes a případným zavazadlem prohnán rentgenem. Každý navíc musel projít detektorem kovů a byl poměrně podrobně prohledán.

Několik metrů před prohlídkou jsem si s hrůzou uvědomil, že mám v kapse ony dva nové golfové míče. Znáte něco  vhodnějšího k vhození na led?

Dnes už vím, že golfový míček je ta věc co vylovíte z krabičky a první ranou utopíte ve vodě či ztratíte v lese. Tohle ale byly moje první míče a já je rozhodně nehodlal vyhodit do odpadu. Chvíli jsem horečně přemýšlel co provést a pak jsem se uchýlil k zoufalé akci. Nenápadně jsem si oba míčky vložil do slipů. Neobsahují kov a předpokládal jsem, že až tak hloubková ta osobní prohlídka nebude. Nemýlil jsem se. Tak jsem, já obyčejný divák bez postranních úmyslů, propašoval na zápas nebezpečný předmět.

Nelíbí se mi co se děje na stadionech a jsem přesvědčen, že se s tím musí něco udělat. Nemohu se však zcela ztotožnit s přísnými postihy jednotlivých klubů. Nemyslím si totiž, že mohou i při nejlepší snaze zabránit pronesení třeba tří pitomých dýmovnic.

Autor: Hanuš Velebný | úterý 25.11.2014 23:29 | karma článku: 5,65 | přečteno: 236x
  • Další články autora

Hanuš Velebný

Lze postoj Německa k českým pracovníkům označit jako diskriminaci?

Články Ladislava Jakla popravdě moc nečtu, ale do jeho rozhovoru pro Parlamentní listy (zde) jsem se přeci jen zakousl.

27.2.2016 v 0:00 | Karma: 18,55 | Přečteno: 207x | Diskuse| Politika

Hanuš Velebný

Jak se díváme na svět

V tomto textu jsem se pokusil ukázat jak různé pohledy mohou být na prakticky totožné věci. Možná budete překvapeni :).

21.10.2015 v 15:44 | Karma: 8,74 | Přečteno: 248x | Diskuse| Společnost

Hanuš Velebný

Poznámka k tradici ničení památek

Tento týden proběhla většinou médií zpráva o zničení antického Belova chrámu v Syrské Palmiře Islámským státem.

1.9.2015 v 14:40 | Karma: 24,68 | Přečteno: 990x | Diskuse| Ostatní

Hanuš Velebný

Uprchlíci, zase trochu jinak

Tento příspěvek mne stál dva dni psaní, mazání a přepisování a mé úvahy, jak se postupně rozvíjely, zcela zásadně změnily můj pohled na celou otázku běženců a možnosti jejího řešení.

26.8.2015 v 17:11 | Karma: 19,46 | Přečteno: 1369x | Diskuse| Politika

Hanuš Velebný

Proč si myslím, že je EU mrtvým projektem

Odpověď na tuto otázku je v podstatě jednoduchá. Protože existuje jen velmi, velmi malé množství Evropanů.

15.7.2015 v 16:36 | Karma: 32,65 | Přečteno: 1253x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 460x
Kdo jsem? To vlastně sám hledám. Možná to dříve najdete vy v mých článcích.

Seznam rubrik